Toyota GR86 Forum - GT86 Forum, Subaru BRZ Forum, Scion ... banner
21 - 40 of 101 Posts
:D

Hell no, ga een paar duizend besparen en een Suba kopen
Ik vind de grill ook mooier.
Dealer zegt dat ze er snel een zullen hebben.
Zijn Halo en wit dezelfde kleur?
Ja. Alle kleuren zijn hetzelfde (alleen verschillende namen) behalve World rally blue (alleen Subaru) en Neptune Blue (alleen Toyota).

Edit - de Anniversary edition orange (alleen Toyota) vergeten

Vanuit een handlingperspectief wordt gezegd dat de BRZ een lichte onderstuurneiging heeft, beter rijdt op de weg en iets vlakker door de bochten gaat. Matt Farah zei dat de GR86 erg leuk is, terwijl de BRZ meer aanvoelt als een Porsche.

Als je van plan bent om te modificeren, heb ik camberbouten en een voorste stabilisatorstang op mijn BRZ geplaatst en het voelde geweldig aan.

Ik heb ervoor gekozen om voor de BRZ te gaan, omdat deze hier in Australië minstens 5-6 duizend dollar goedkoper is. De BRZ wordt geleverd met ingebouwde navigatie en een reservewiel van volledige grootte, terwijl de GR86 die 2 functies mist. De voorbumper van de BRZ zal naar mijn mening beter verouderen, omdat de GR86 er erg generiek maar agressief uitziet.

Vanuit een handling perspectief wordt gezegd dat de BRZ een lichte onderstuurneiging heeft, beter op de weg rijdt en iets vlakker door de bochten gaat. Matt Farah zei dat de GR86 erg leuk is, terwijl de BRZ meer aanvoelt als een Porsche.

Als je van plan bent om te modificeren, heb ik camberbouten en een voorste stabilisatorstang op mijn BRZ gezet en het voelde geweldig aan.
Welke stabilisatorstang heb je gebruikt?

Dit komt absoluut niet overeen met mijn ervaring met het kopen van een BRZ vorig jaar, de meeste hadden een dealeropslag van 2-3k.
Elke Subaru-dealer die bij Subaru of America wordt gemeld wegens het in rekening brengen van opslagen, krijgt een berisping. In elk geval dat ik ooit heb gezien waarbij iemand contact opnam met Subaru of America over prijsopdrijving, is de opslag geschrapt.

Elke Subaru-dealer die bij Subaru of America wordt gemeld wegens het in rekening brengen van mark-ups, krijgt een berisping. Elke keer dat ik heb gezien dat iemand contact opnam met Subaru of America over prijsopdrijving, is de mark-up geschrapt.
Ik denk dat Subaru-mark-ups een probleem waren/zijn in het noordoosten van de VS, omdat ze een soort onafhankelijke distributie-entiteit hebben die niet commercieel gerelateerd is aan Subaru of America en rechtstreeks van Subaru Japan koopt.

Ik denk dat Subaru-markups een probleem waren/zijn in het noordoosten van de VS, omdat ze een soort onafhankelijke distributie-entiteit hebben die niet commercieel gerelateerd is aan Subaru of America en rechtstreeks van Subaru Japan koopt.
Mogelijk. Iets over het Tri-State-gebied of, zoals je zei, het noordoosten in het algemeen. Ik heb gehoord dat hun bestelproces anders is, maar ik heb nog steeds geen markups gezien bij bestelling via een dealer.

Ik heb snel gezocht en iemand heeft dit op een Forester-forum gepost:

Subaru of America is de officiële Amerikaanse verkooparm van Subaru Corporation (onderdeel van Fuji Heavy Industries).

Subaru Distributors Corp is een distributeur van Subaru-voertuigen en -franchises in New York en delen van Noord-New Jersey die onderdelen en voertuigen levert aan 60-nog wat retailers in dat gebied.

Subaru of New England doet in principe hetzelfde, maar dan voor 60-nog wat retailers in 6 New England-staten (vermoedelijk Maine, Massachusetts, New Hampshire, Rhode Island, Vermont en Connecticut).

Ik heb gekozen voor de BRZ omdat deze hier in Australië minstens 5-6 duizend dollar goedkoper is. De BRZ wordt geleverd met ingebouwde navigatie en een reservewiel van volledige grootte, terwijl de GR86 die 2 functies mist. De voorbumper van de BRZ zal naar mijn mening beter verouderen, omdat de GR86 er erg generiek maar agressief uitziet.
Precies mijn gedachte! Plus de wachttijden voor de GR86 in Australië zijn 2-3 keer zo lang.
Eigenlijk is alleen de MT BRZ 5-6K goedkoper in Australië, de AT BRZ slechts 1K goedkoper. Dit komt omdat Toyota Australia hetzelfde in rekening brengt, ongeacht de transmissiekeuze. Ze doen dit gewoon omdat ze het kunnen vanwege de vraag. Een andere reden waarom ik niet van hen zal kopen.

Ik bezit ze momenteel allebei, omdat ik geobsedeerd ben door het platform. Ik heb er niet direct mee gereden, omdat ze zich in verschillende staten bevinden. Simpel gezegd, de GR86 ziet er beter uit en trekt daardoor meer aandacht, de achterkant breekt ook vaker en agressiever uit dan de BRZ. Gewoon meer plezier/hanteerbaar op de weg.

BRZ verrassend beschaafder op de weg, rijdt beter en voelt toch ook meer geschikt voor het circuit en serieus aan. De remmen zijn beter, omdat ik denk dat de BRZ af fabriek met dot 4 wordt geleverd en je het verschil kunt voelen. Al met al, ik hou van ze allebei, maar ik geef de voorkeur aan de 86 vanwege zijn looks en ik geef de voorkeur aan de serieuze aanpak van de BRZ bij het carven van canyons.

Qua prijs ziet de 86 er gewoon duurder uit, en zal wat meer waarde behouden vanwege de vraag, etc. Deze auto's zijn een verdomde koopje voor hun adviesprijs.

Ik bezit ze momenteel allebei, omdat ik geobsedeerd ben door het platform. Ik heb ze niet direct achter elkaar gereden, omdat ze zich in verschillende staten bevinden. Simpel gezegd, de GR86 ziet er beter uit en trekt daardoor meer bekijks, de achterkant breekt ook vaker en agressiever uit dan de BRZ. Gewoon meer plezier/gooi-baar op straat.

BRZ verrassend beschaafder op straat, rijdt beter en voelt toch ook meer circuitwaardig en serieus aan. De remmen zijn beter, want ik geloof dat de BRZ af fabriek met dot 4 komt en je kunt het verschil voelen. Al met al, ik hou van ze allebei, maar geef de voorkeur aan de 86 vanwege zijn looks en geef de voorkeur aan de serieuze aanpak van de BRZ bij het carven van canyons.

Qua prijs ziet de 86 er gewoon duurder uit, en zal iets meer waarde behouden vanwege de vraag, etc. Deze auto's zijn een verdomde koopje voor hun adviesprijs.
GR86 showboat, BRZ go boat? :D

Remmen zijn precies hetzelfde. BRZ wordt niet geleverd met DOT 4.
Is dit ergens bevestigd? C&D beweerde dat Dot 4 de reden was waarom de BRZ betere OE-remprestaties op het circuit en kortere stopafstanden had. Hoe dan ook, remmen voelt om de een of andere reden beter aan in de BRZ.

Ja, zowat, BRZ heeft meer een touring-flare en geeft mij de indruk alles goed te doen.

Is dit ergens bevestigd? C&D beweerde dat Dot 4 de reden was dat de BRZ betere OE-remmen op het circuit en kortere stopafstanden had. Hoe dan ook, remmen voelt om de een of andere reden beter aan in de BRZ.
Subaru-ingenieurs ter plaatse kozen ervoor om DOT 4 specifiek voor Lightning Lap toe te voegen. Toyota koos ervoor om dat niet te doen.

2:17 is het GR86/BRZ-segment (als het daar niet automatisch start) en het is een van de eerste dingen waar ze het over hebben.

Goed gedaan! Eerlijk gezegd wou ik dat Subaru de 86 verkocht en Toyota de BRZ – of iets anders. Of helemaal niets.

Ik heb liever een Subaru-badge omdat: de auto voor 90% Subaru is en daadwerkelijk door hen wordt geproduceerd; ondanks mijn eigen slechte ervaringen met Subaru-serviceafdelingen, zou ik hen meer vertrouwen dan Toyota met deze auto; en ik vertrouw Subaru corporate meer dan Toyota corporate.

Maar ik zou het heel moeilijk vinden om over de Subaru-voorkant en de rode strepen in het interieur heen te komen. Het is allemaal slechts persoonlijke voorkeur, geen kwestie van objectief goed of fout, maar ik ben dol op de 86-voorkant en heb een hekel aan die van Subaru. En ik zou me een beetje schamen elke keer dat ik naar die boy-racer trying-too-hard rode strepen op de stoelen van de BRZ keek.

Hoewel ik de voor- en nadelen waardeer, zou ik ook de kant kiezen die Toyota heeft gekozen met de handling-dynamiek. En hun keuzes met het instrumentenpaneel lijken ook iets beter.

Dus geef me de 86 maar dan gebrandmerkt als een Subaru! :ROFLMAO:

EDIT: Zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik heb een beetje gefantaseerd over het krijgen van een tweede tweeling, dit keer een AT. Zo ja, dan zou ik voor de BRZ gaan. Zou het niet geweldig zijn om een MT 86 en een AT BRZ te hebben! Gezien de ophangingskeuzes die Subaru heeft gemaakt en de (voor mij) minder sportieve voorkant, lijkt het de beste tweeling voor een AT!

Goed gedaan! Eerlijk gezegd wou ik dat Subaru de 86 verkocht en Toyota de BRZ – of iets anders. Of helemaal niets.

Ik heb liever een Subaru-badge omdat: de auto voor 90% Subaru is en daadwerkelijk door hen wordt geproduceerd; ondanks mijn eigen slechte ervaringen met Subaru-serviceafdelingen, zou ik hen meer vertrouwen dan Toyota met deze auto; en ik vertrouw Subaru corporate meer dan Toyota corporate.

Maar ik zou het heel moeilijk vinden om over de Subaru-voorkant en de rode strepen in het interieur heen te komen. Het is allemaal persoonlijke voorkeur, geen kwestie van objectief goed of fout, maar ik ben dol op de voorkant van de 86 en heb een hekel aan die van Subaru. En ik zou me een beetje schamen elke keer dat ik naar die boy-racer-proberen-te-hard-rode strepen op de stoelen van de BRZ keek.

Hoewel ik de voor- en nadelen waardeer, zou ik ook de kant kiezen die Toyota koos met de rijdynamiek. En hun keuzes met het instrumentenpaneel lijken ook iets beter.

Dus geef me de 86 maar dan gebrandmerkt als een Subaru! :ROFLMAO:

EDIT: Zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik heb een beetje gefantaseerd over het krijgen van een tweede tweeling, dit keer een AT. Zo ja, dan zou ik voor de BRZ gaan. Zou het niet geweldig zijn om een MT 86 en een AT BRZ te hebben! Gezien de ophangingskeuzes die Subaru heeft gemaakt en de minder sportieve (voor mij) voorkant, lijkt het de beste tweeling voor een AT!
Het is grappig hoe polariserend de voorstyling is. Toen ik voor het eerst begon met het bekijken van de twee auto's, moest ik twee foto's naast elkaar zetten om de verschillen te begrijpen. Ze lijken meer op elkaar dan dat ze verschillen; ik durf te wedden dat de gemiddelde persoon op straat het verschil niet zou kunnen zien. Ik heb geen groot probleem met de vorm van de "mond" van de BRZ, maar ik denk dat de remopeningen beter hadden gekund... ze zijn vreemd gevormd. De bevestigingsbevestiging van de kentekenplaat moet ook verdwijnen. MAAR de GR86-honingraatgrille, vooral het grote bovenste gedeelte ervan dat nep is, is een nachtmerrie om schoon te maken. Ik weet het omdat ik al een honingraatgrille heb met neppe gebieden op mijn Spider. Ik ben een grote fan van de smallere lamellengrille op de BRZ vanuit een eenvoud van schoonmaakstandpunt. Het is nog steeds niet perfect... het verticaal geribbelde gedeelte aan de bovenkant is enigszins aanstootgevend om schoon te maken en was eruit te houden.

21 - 40 of 101 Posts