Goed gedaan! Eerlijk gezegd wou ik dat Subaru de 86 verkocht en Toyota de BRZ – of iets anders. Of helemaal niets.
Ik heb liever een Subaru-badge omdat: de auto voor 90% Subaru is en daadwerkelijk door hen wordt geproduceerd; ondanks mijn eigen slechte ervaringen met Subaru-serviceafdelingen, zou ik hen meer vertrouwen dan Toyota met deze auto; en ik vertrouw Subaru corporate meer dan Toyota corporate.
Maar ik zou het heel moeilijk vinden om over de Subaru-voorkant en de rode strepen in het interieur heen te komen. Het is allemaal persoonlijke voorkeur, geen kwestie van objectief goed of fout, maar ik ben dol op de voorkant van de 86 en heb een hekel aan die van Subaru. En ik zou me een beetje schamen elke keer dat ik naar die boy-racer-proberen-te-hard-rode strepen op de stoelen van de BRZ keek.
Hoewel ik de voor- en nadelen waardeer, zou ik ook de kant kiezen die Toyota koos met de rijdynamiek. En hun keuzes met het instrumentenpaneel lijken ook iets beter.
Dus geef me de 86 maar dan gebrandmerkt als een Subaru!
EDIT: Zal waarschijnlijk niet gebeuren, maar ik heb een beetje gefantaseerd over het krijgen van een tweede tweeling, dit keer een AT. Zo ja, dan zou ik voor de BRZ gaan. Zou het niet geweldig zijn om een MT 86 en een AT BRZ te hebben! Gezien de ophangingskeuzes die Subaru heeft gemaakt en de minder sportieve (voor mij) voorkant, lijkt het de beste tweeling voor een AT!