Toyota GR86 Forum - GT86 Forum, Subaru BRZ Forum, Scion ... banner
41 - 60 of 101 Posts
Ik wil dat de auto zich indekt en uit de bocht accelereert, niet onvoorspelbaar wordt en me over een talud of in een boom / vangrail / andere rijstrook stort.
Je bent zo dramatisch! De ophangingen zijn NIET ZO verschillend! 😂

De tests van professionele coureurs die ik heb gelezen, suggereren dat de verschillen moeilijk te merken zijn, behalve als ze direct na elkaar worden gereden, en sommigen hebben opgemerkt dat de BRZ minder voorspelbaar en controleerbaar is dan de 86 als hij losbreekt. Ook hebben tests, voor zover ik heb gelezen, de neiging gehad om snellere 0-60 en rondetijden voor de 86 te laten zien.

Om duidelijk te zijn, ik denk niet dat het bovenstaande, zelfs als het waar is, een voldoende reden is om de 86 boven de BRZ te kiezen. De auto's lijken te veel op elkaar. Ik merkte alleen op dat ik, als het gaat om de verschillen tussen de twee auto's, over het algemeen de voorkeur geef aan de 86 en met name wat betreft het uiterlijk. Het is slechts een persoonlijke mening, niet goed of fout, maar ik zal altijd de voorkeur geven aan de voorgrille en de zilveren strepen / stiksels van de stoelen in de 86. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn grille die vast komt te zitten en moeilijk schoon te maken is, maar als dat wel gebeurt, zou ik daar in de verste verte niet door beïnvloed worden.

Dat gezegd hebbende, en zoals ik elders op het forum heb vermeld, heb ik aanbetalingen gedaan voor beide tweelingen en zou ik graag de BRZ hebben genomen als deze als eerste beschikbaar was geweest. Ik zou met beide blij zijn, wetende dat er altijd iets aan de ander zou zijn dat ik zou verkiezen. Wat in mijn geval als 86-eigenaar alleen maar het Subaru-embleem is, lol!

Je bent zo dramatisch! De ophangingen zijn NIET ZO verschillend! 😂

De tests van professionele coureurs die ik heb gelezen, suggereren dat de verschillen moeilijk te merken zijn, behalve als je ze direct achter elkaar rijdt, en sommigen hebben opgemerkt dat de BRZ minder voorspelbaar en controleerbaar is dan de 86 als hij loskomt. Ook hebben tests, voor zover ik heb gelezen, de neiging gehad om snellere 0-60 en rondetijden voor de 86 te laten zien.
Ik denk dat de indrukken van deze recensent een goede leidraad zijn, omdat hij beide transmissies in beide auto's achter elkaar op het circuit heeft gereden en alles heeft gefilmd.

Hier zit hij in de BRZ MT na het rijden van GR86 AT & MT. Hij heeft het veel over de BRZ die "stabiel", "plakkerig", "langzamere / zachtere achterkant slide" is, "BRZ kan met vertrouwen worden bestuurd", "constante achterkant slide", "het is kalm", "GR86 begint hier te glijden, maar BRZ is stabiel", "BRZ glijdt beetje bij beetje", "zal niet falen", "het is stabiel en kan met een marge worden bediend", "GR86 is ernstiger als hij glijdt", "BRZ is stabiel".

Hier zegt hij: "het verschil is duidelijk bij het vergelijken van de beelden in de auto" "GR86 genereert gieren in het hoge snelheidsbereik" "BRZ is zeer stabiel" "Ik heb het gevoel dat BRZ gemakkelijker te besturen is" "het gedrag in de bocht is heel anders". Dan bespreekt hij de chassisverschillen en concludeert: "dit kunnen factoren zijn van BRZ-stabiliteit" "het bochtenwerk van BRZ was geweldig".

Ik denk dat hij het gevoel had dat hij het een beetje terug naar het midden moest brengen, dus hier zegt hij "in een krappe bocht is de GR86 gemakkelijker van richting te veranderen en heeft hij een hogere controleerbaarheid", wat ik aanneem betekent dat je hem eruit of erin kunt lopen wanneer je maar wilt, "maar het langer vasthouden van de slide op langere bochten vereist een fijnere controle". Dus ik neem aan dat hij zegt dat als je van glijden houdt, de GR86 de keuze zou zijn.

Voor mij wil ik echter niet glijden. :LOL: Ik wil "kalm & stabiel" zijn als ik in een snelle bocht op de openbare weg zit....geen "slide control" drama! :D Hier zijn een paar kurkentrekkers die ik regelmatig doorloop:
Image

Image

Ik denk dat de indrukken van deze recensent een behoorlijk goede gids zijn, omdat hij beide transmissies in beide auto's achter elkaar op het circuit heeft gereden en alles heeft gefilmd.

Hier zit hij in de BRZ MT na het rijden van GR86 AT & MT. Hij heeft het er veel over dat de BRZ "stabiel" "plakkerig" "langzamer / zachter glijden achter" is "BRZ kan met vertrouwen worden bestuurd" "constant glijden achter" "het is kalm" "GR86 begint hier te glijden, maar BRZ is stabiel" "BRZ glijdt beetje bij beetje" "zal niet falen" "het is stabiel en kan met een marge worden bediend" "GR86 is ernstiger als hij glijdt" "BRZ is stabiel".

Hier zegt hij: "het verschil is duidelijk bij het vergelijken van de beelden in de auto" "GR86 genereert gieren in het hoge snelheidsbereik" "BRZ is zeer stabiel" "Ik heb het gevoel dat BRZ gemakkelijker te besturen is" "het gedrag in de bocht is heel anders". Dan bespreekt hij de chassisverschillen en concludeert: "dit kunnen factoren zijn van BRZ-stabiliteit" "de bochten van BRZ waren geweldig".

Ik denk dat hij het gevoel had dat hij het een beetje terug naar het midden moest brengen, dus hier zegt hij "in een krappe bocht is de GR86 gemakkelijker van richting te veranderen en heeft hij een hogere controleerbaarheid", wat ik aanneem betekent dat je hem eruit of erin kunt lopen wanneer je maar wilt, "maar het langer vasthouden van de glijbaan in langere bochten vereist een fijnere controle". Dus ik denk dat hij zegt dat als je van glijden houdt, de GR86 de keuze zou zijn.

Voor mij wil ik echter niet glijden. :LOL: Ik wil "kalm & stabiel" zijn als ik in een snelle bocht op de openbare weg zit....geen "glijcontrole" drama! :D Hier zijn een paar kurkentrekkers die ik regelmatig doorloop:
Image

Image
Die tests zijn niet geldig omdat het stuur aan de verkeerde kant zit, waardoor alles achterstevoren is 😂
Dit is slechts één voorbeeld van wat ik bedoelde in termen van tests door deskundige chauffeurs. Voor mij bewijst het feit dat niet iedereen het eens is, echt het grotere punt dat de handlingverschillen misschien te klein zijn om een ​​aankoopbeslissing op te baseren. 2022 Toyota GR86 Premium bij Lightning Lap 2022

Ik denk dat de indrukken van deze recensent een goede leidraad zijn, omdat hij beide transmissies in beide auto's achter elkaar op het circuit heeft gereden en alles heeft gefilmd.

Hier zit hij in de BRZ MT na het rijden van GR86 AT & MT. Hij heeft het veel over de BRZ die "stabiel" "plakkerig" "langzamere / zachtere achterwaartse glijding" is "BRZ kan met vertrouwen worden bestuurd" "constante achterwaartse glijding" "het is kalm" "GR86 begint hier te glijden, maar BRZ is stabiel" "BRZ glijdt beetje bij beetje" "zal niet falen" "het is stabiel en kan met een marge worden bediend" "GR86 is ernstiger als hij glijdt" "BRZ is stabiel".

Hier zegt hij: "het verschil is duidelijk bij het vergelijken van de beelden in de auto" "GR86 genereert gieren in het hoge snelheidsbereik" "BRZ is zeer stabiel" "Ik heb het gevoel dat BRZ gemakkelijker te besturen is" "het gedrag in de bocht is heel anders". Dan bespreekt hij de chassisverschillen en concludeert: "dit kunnen factoren zijn van de BRZ-stabiliteit" "het bochtenwerk van de BRZ was geweldig".

Ik denk dat hij het gevoel had dat hij het een beetje terug naar het midden moest brengen, dus hier zegt hij "in een krappe bocht is de GR86 gemakkelijker van richting te veranderen en heeft hij een hogere controleerbaarheid", wat ik denk dat betekent dat je hem eruit of erin kunt lopen wanneer je maar wilt, "maar het langer vasthouden van de glijding in langere bochten vereist een fijnere controle". Dus ik denk dat hij zegt dat als je van glijden houdt, de GR86 de keuze zou zijn.

Voor mij wil ik echter niet glijden. :LOL: Ik wil "kalm & stabiel" zijn als ik in een snelle bocht op de openbare weg zit....geen "glijcontrole"-drama! :D Hier zijn een paar kurkentrekkersbochten waar ik regelmatig doorheen zoef:
Image

Image
Afgezien van dit debat, moet ik zeggen dat je een paar geweldige bochten hebt. Ik bedoel…uh…er…Mooie weg! 😂

Die tests zijn niet geldig omdat het stuur aan de verkeerde kant zit, waardoor alles achterstevoren is 😂
Ummm, ik denk dat je de goede kant bedoelt :cool::LOL:

Leuk weetje: links rijden gaat helemaal terug tot de tijd van paarden en ridders en al die jazz. Je reed links van het pad/de weg, zodat als er middeleeuwse shit zou gebeuren, je rechterhand altijd klaarstond om je zwaard te grijpen en je rechts te verdedigen.

Ik denk dat de States zijn gesticht door linkshandigen :p:p

Welke stabilisator heb je gebruikt?
Ik heb de 19 mm perrin voorstabilisator op de zachtste stand, 1,5 graden camber en 0,3 graden toe out (doe geen toe voor straatgebruik). Voor wedstrijden rijd ik 31 psi voor en 28 psi achter op RE-71RS in 245/45R17. Dit geeft me een lichte onderstuurneiging bij AutoX met de mogelijkheid om te oversturen bij gas.

De toe is er in principe om trail braking mogelijk te maken.

Ummm, ik denk dat je de goede kant bedoelt :cool::LOL:

Leuk weetje: links rijden gaat helemaal terug tot de tijd van paarden en ridders en al die jazz. Je reed links van het pad/de weg, zodat als er middeleeuwse shit zou gebeuren, je rechterhand altijd klaarstond om je zwaard te grijpen en je rechts te verdedigen.

Ik denk dat de Staten zijn gesticht door linkshandigen :p:p
Beste verdediging die ik ooit heb gehoord voor het rijden aan de verkeerde kant van de weg.

Ik heb ze allebei niet gereden, maar naar verluidt is er een andere gasrespons, de BRZ is lineairder, de 86 is nerveuzer bij het optrekken.
Verrassend genoeg heeft slechts één persoon een van de echte grote verschillen genoemd, afgezien van de ophanging, de motortuning. De motor van de GR86 reageert sneller dan die van de BRZ, en daarom raden veel meer autorecensenten de GR86 aan boven de BRZ. Kopers van de GR86 weten dat ook en vandaar de vraag die resulteerde in de prijsverhoging, denk ik. In de video hieronder op 11:33 wordt het verschil in motortuning besproken.

Verrassend genoeg heeft slechts één persoon een van de echte grote verschillen genoemd, afgezien van de ophanging, de motortuning. De motor van de GR86 reageert sneller dan die van de BRZ, en daarom raden veel meer autorecensenten de GR86 aan boven de BRZ. Kopers van de GR86 weten dat ook en vandaar de vraag die volgens mij heeft geresulteerd in de prijsverhoging.
Image

Throttle mapping ≠ “motortuning”.

Zelfs als ze anders afgesteld zijn/waren, zou ik niet verwachten dat veel consumenten dat weten, laat staan genoeg van hen om de vraag significant te beïnvloeden en de prijzen op te drijven.

…en wat het ook waard is, een aantal van ons geeft de voorkeur aan een meer lineaire gasrespons. 😉

Verrassend genoeg heeft slechts één persoon een van de echte grote verschillen genoemd, afgezien van de ophanging, de motortuning. De motor van de GR86 reageert sneller dan die van de BRZ, en daarom bevelen veel meer autorecensenten de GR86 aan boven de BRZ. Kopers van de GR86 weten dat ook en vandaar de vraag die volgens mij tot de prijsstijging heeft geleid. In de video hieronder op 11:33 wordt het verschil in motortuning besproken.

Beweren deze jongens niet dat de pk/koppelcurves verschillende crossoverpunten hebben tussen de twee auto's? Ik ben geen ingenieur, maar blijkbaar is dat een valse bewering. Ik denk dat ze nerveus van start gaan gelijkstellen aan 'raceauto', niet zo nerveus aan 'auto die ik niet zou kopen'.

Ja, dat viel me op, en elke autorecensent zegt dat, maar maar maar, er is toch een subtiel verschil, en als je moet kiezen, waarom dan niet de auto met een levendigere respons?
Omdat de gasrespons niet eens in de buurt komt van de beslissende factor tussen de twee voertuigen.

Ja, dat viel me op, en elke autorecensent zegt dat, maar maar maar, er is tenslotte een subtiel verschil, en als je moet kiezen, waarom dan niet de auto met een levendigere respons?
ik snap het, het is een persoonlijke keuze, als je het leuk vindt, vind je het leuk! Ga het halen! Deze twee jongens zijn al behoorlijk irritant, ik ben een autogeek, dus ik keek vroeger naar ze, maar deze recensie was gewoon teveel, kan ze niet serieus nemen. De koppelkromme-business, dan zeggen dat de verschillen bijna onmogelijk te zien zijn, maar tegelijkertijd zeggen dat ze de een of de ander niet zouden kopen vanwege die verschillen, lol. Er is veel beter te vinden, de verschillen in de ophanging van Car and Driver zijn best goed, daar zou ik beginnen.

Ja, dat viel me op, en elke autorecensent zegt dat, maar maar maar, er is tenslotte een subtiel verschil, en als je er een moet kiezen, waarom dan niet de auto met een levendigere respons?
Ik heb beide auto's op dezelfde dag getest. Mijn lokale Subaru-dealer had alleen een AT BRZ en de Toyota-dealer had alleen de MT GR86.
Ik vond beide auto's leuk.
Ik merkte zeker de gasrespons van de MT GR86, hoewel ik dacht dat in ieder geval een deel van dat verschil de kortere gearing van de MT was.
Wat me het meest opviel, was het verschil in rijgedrag. De GR86 was een stuk drukker op hobbelige/oneffen oppervlakken, terwijl de BRZ aanzienlijk soepeler reed.
Dus ik besloot dat een MT BRZ het meest geschikt zou zijn voor mijn voorkeuren en de wegen in mijn omgeving. YMMV.
Hopelijk is mijn BRZ over een maand of zo binnen.

Ik heb beide auto's op dezelfde dag getest. Mijn lokale Subaru-dealer had alleen een AT BRZ en de Toyota-dealer had alleen de MT GR86.
Ik vond beide auto's leuk....
Heel erg bedankt voor deze post. Hier in de buurt is het bijna onmogelijk om proefritten te maken in een van beide, laat staan achter elkaar. Omdat de wegen in Toronto slecht kunnen zijn, is het kennen van de rij-eigenschappen van beide auto's een belangrijke factor bij het kiezen tussen hen.

…en als je moet kiezen, waarom dan niet de auto met een levendigere respons?
Het verschil in gasrespons, tenminste zoals ik het heb zien beschrijven, is dat de GR86 het gaspedaal verder opent met minder pedaalinvoer. Dus als je het pedaal in beide auto's 1/4 van de weg indrukt, geeft de GR86 de motor meer brandstof.

Als dat waar is... Een gevoeliger gaspedaal zou betekenen dat de GR86 sneller van de lijn zou kunnen aanvoelen. Aan de andere kant zou een meer lineaire respons een fijnere controle over het gaspedaal over de hele pedaalslag geven.

Het verschil in gasrespons, tenminste zoals ik het heb beschreven gezien, is dat de GR86 het gaspedaal verder opent met minder pedaalinvoer. Dus als je het pedaal in beide auto's 1/4 van de weg indrukt, geeft de GR86 de motor meer brandstof.

Als dat waar is... Een gevoeliger gaspedaal zou betekenen dat de GR86 sneller van de lijn zou kunnen aanvoelen. Aan de andere kant zou een meer lineaire respons een fijnere controle over het gaspedaal over de hele pedaalslag geven.
Ja, en ik neem aan dat er in totaal minder pedaalslag is, wat minder resolutie oplevert, maar wel scherper aanvoelt. Dezelfde aantallen punten, alleen binnen een kleinere pedaalslag. Stel dat 0 het pedaal helemaal omhoog is en 1023 op de vloer. Als de BRZ een langere pedaalslag heeft, zouden de 1024 resolutiepunten worden verdeeld over een minder dicht maar langer lineair patroon. Dit zou de BRZ voor de bestuurder gemakkelijker te bedienen maken op het gaspedaal dan de GR86. Hoe meer punten over een bepaalde lengte, hoe minder korrelig de respons zou zijn en hoe meer merkbaar als er veel minder punten zouden worden gebruikt voor de bemonstering van het bereik. Sorry A-D engineer hier.

Dit lijkt erg op het vergelijken van Mid-Fi audio-apparatuur met echte bleeding edge echte High Fidelity-spullen.

De volumepotentiometers op goedkope en mid-fi versterkers zijn niet lineair in respons, maar geven het grootste deel van de beschikbare output in de eerste helft van de slag van de knop, terwijl de meeste serieuze high-end audio een lineaire volumeregeling heeft.

Het is een goedkope truc om de onwetenden te laten denken dat hun overstuurde transistorversterker krachtiger is dan hij werkelijk is. De Amerikaanse muscle car-fabrikanten deden vroeger hetzelfde met de carburateurstangen. Vooral GM was hier schuldig aan. Het is ook de reden waarom Pontiac die vreselijke, keiharde Tiger Paw bias ply banden op de vroege GTO's plaatste. Ze waren gemakkelijker te laten spinnen, waardoor de valse indruk werd gewekt dat de "Goat" daadwerkelijk krachtiger was dan hij was.

41 - 60 of 101 Posts