Ik denk dat de indrukken van deze recensent een goede leidraad zijn, omdat hij beide transmissies in beide auto's achter elkaar op het circuit heeft gereden en alles heeft gefilmd.
Hier zit hij in de BRZ MT na het rijden van GR86 AT & MT. Hij heeft het veel over de BRZ die "stabiel" "plakkerig" "langzamere / zachtere achterwaartse glijding" is "BRZ kan met vertrouwen worden bestuurd" "constante achterwaartse glijding" "het is kalm" "GR86 begint hier te glijden, maar BRZ is stabiel" "BRZ glijdt beetje bij beetje" "zal niet falen" "het is stabiel en kan met een marge worden bediend" "GR86 is ernstiger als hij glijdt" "BRZ is stabiel".
Hier zegt hij: "het verschil is duidelijk bij het vergelijken van de beelden in de auto" "GR86 genereert gieren in het hoge snelheidsbereik" "BRZ is zeer stabiel" "Ik heb het gevoel dat BRZ gemakkelijker te besturen is" "het gedrag in de bocht is heel anders". Dan bespreekt hij de chassisverschillen en concludeert: "dit kunnen factoren zijn van de BRZ-stabiliteit" "het bochtenwerk van de BRZ was geweldig".
Ik denk dat hij het gevoel had dat hij het een beetje terug naar het midden moest brengen, dus hier zegt hij "in een krappe bocht is de GR86 gemakkelijker van richting te veranderen en heeft hij een hogere controleerbaarheid", wat ik denk dat betekent dat je hem eruit of erin kunt lopen wanneer je maar wilt, "maar het langer vasthouden van de glijding in langere bochten vereist een fijnere controle". Dus ik denk dat hij zegt dat als je van glijden houdt, de GR86 de keuze zou zijn.
Voor mij wil ik echter niet glijden.

Ik wil "kalm & stabiel" zijn als ik in een snelle bocht op de openbare weg zit....geen "glijcontrole"-drama!

Hier zijn een paar kurkentrekkersbochten waar ik regelmatig doorheen zoef: