Toyota GR86 Forum - GT86 Forum, Subaru BRZ Forum, Scion ... banner
21 - 40 of 54 Posts
Was de auto koud? Als hij onlangs heeft gelopen, hoe lang stond de motor dan uit?
Heb je het na de olieverversing gecontroleerd om er zeker van te zijn dat het ooit helemaal vol was?
Het niveau dat je daar hebt, is volkomen veilig voor het rijden op de weg, maar ik houd de mijne altijd op de vullijn.

Was de auto koud? Als hij onlangs heeft gereden, hoe lang stond de motor dan uit?
Heb je het na de olieverversing gecontroleerd om er zeker van te zijn dat het helemaal vol zat?
Het niveau dat je daar hebt, is volkomen veilig voor het rijden op de weg, maar ik houd de mijne altijd op de vullijn.
Ik heb hem op temperatuur laten komen en uitgezet. Ik heb de olie misschien 30 seconden later 3 keer gecontroleerd.

Na de 1.000 olie verversing heb ik het gecontroleerd en het was perfect gevuld.

Volgens de handleiding, en wat ik heb ondervonden, moet je 10 minuten of langer wachten voordat je controleert. Deze dwaze zijwaartse motoren doen er eeuwig over om alle olie van de bovenste helft terug in het carter te krijgen. Ik heb de mijne net helemaal koud gecontroleerd. Als je langer wacht, durf ik te wedden dat er meer op de peilstok staat.

Volgens de handleiding, en wat ik heb ondervonden, moet je 10 minuten of langer wachten voordat je controleert. Deze dwaze zijwaartse motoren hebben eeuwen nodig om alle olie van de bovenste helft terug in het carter te krijgen. Ik heb de mijne gewoon helemaal koud gecontroleerd. Als je langer wacht, zal er naar ik aanneem meer op de peilstok staan.
Oh, ik weet dat ik de auto op temperatuur moest brengen, maar wist niet zeker wanneer ik het moest controleren, dus ik heb het gewoon gedaan lol. Ik zal het later op de juiste manier controleren en kijken hoe het is. Als er iets is, vul ik het gewoon bij voor de zekerheid.

Ik heb onlangs mijn olie gecontroleerd, het is ongeveer 4.000 mijl en ik heb het bij 1.000 mijl ververst, het zit ongeveer halverwege tussen vol en laag. Ik heb de inloopperiode gevolgd en de toeren tot een minimum beperkt.

Mogelijk heb ik het verknald toen ik olie toevoegde, wat hopelijk het probleem is en geen olieverbruikprobleem. Als ik olie zou toevoegen op een lichte helling, zou de peilstok dan hoger of lager aangeven dan het werkelijke oliepeil in de carterpan? Ik was een sukkel en heb het gevuld op een niet zo vlakke ondergrond.

Ik zal in de toekomst voorzichtiger moeten zijn, want ik moet ervoor zorgen dat er geen problemen zijn. Ik heb een paar horrorverhalen over olieverbruik gezien. Ik ben van plan de auto voor de lange termijn te houden, dus ik moet ervoor zorgen dat ik niet eindig met een olieverbruiker.

Ik ben van plan om de komende dagen een olieverversing te doen en het oliepeil nauwlettend in de gaten te houden. Deze keer zal ik de aanbevolen stappen in de handleiding volgen om ervoor te zorgen dat ik hem deze keer perfect vul.

Ik raak echter een beetje in paniek. Het zou een langdurig, vermoeiend proces zijn als ik via de dealer zou moeten gaan.

Hoe vaak komt olieverbruik voor bij nieuwe FA24-motoren?

De peilstok komt aan de voorkant van de auto in het blok. Dus als je het zou controleren en de hoek van de voorkant naar beneden gericht was, zou het hoger aangeven. Als de voorkant omhoog wees, zou de peilstok aangeven dat er minder olie is dan er werkelijk is.

De peilstok komt aan de voorkant van de auto in het blok. Dus als je het zou controleren en de hoek van de voorkant naar beneden gericht was, zou het hoger aangeven. Als de voorkant omhoog wees, zou de peilstok aangeven dat er minder olie is dan er werkelijk is.
Oké bedankt meneer. Ik ben een idioot, mijn oliepeil is in orde. Ik denk dat ik de peilstok te snel heb afgelezen zonder de olie terug in de pan te laten lopen.

Oké bedankt meneer. Ik ben een idioot, mijn oliepeil is in orde. Ik denk dat ik de peilstok te snel heb afgelezen zonder de olie terug in de pan te laten lopen.
Ha, dat is er ook. Deze platte motoren lopen heel langzaam terug in de pan. De handleiding adviseert om 10 minuten te wachten na het draaien voordat je controleert. Op dit moment controleer ik het gewoon koud.

Ha, dat is er ook. Deze platte motoren lopen heel langzaam terug naar het carter. De handleiding raadt aan om 10 minuten te wachten na het draaien voordat je controleert. Op dit moment controleer ik het gewoon koud.
Bedankt, wist niet dat je 10 minuten moest wachten en heb mijn olie gecontroleerd na bijna 1500 mijl na de 1k olieverversing en nog steeds op niveau.

gaat en controleert olie

De mijne is eigenlijk overvol, ik heb 5,5 QT in de laatste olieverversing gedaan en het staat iets boven de bovenste stip. Oeps.

Ik heb net mijn olie ververst naar 5w30, maar ik heb moeite om te peilen waar mijn oliepeil staat. Ik heb mijn auto een beetje laten opwarmen na het verversen van de olie en probeerde de peilstok af te lezen.
Image

Image

Beide afbeeldingen zijn hetzelfde, alleen de belichting is iets anders door de hoek. Staat hij op de volle markering? Het lijkt een beetje uitgesmeerd en gaat eroverheen, dus ik kan niet zien of ik hem nog meer moet bijvullen of niet. Ik heb ongeveer 5 liter gevuld.

Ik heb net mijn olie ververst naar 5w30, maar ik heb moeite om te bepalen waar mijn oliepeil staat. Ik heb mijn auto een beetje laten opwarmen na het verversen van de olie en probeerde de peilstok af te lezen.
Image

Image

Beide afbeeldingen zijn hetzelfde, alleen de belichting is iets anders door de lichte hoek. Staat hij op de volle markering? Het lijkt een beetje uitgesmeerd en gaat er voorbij, dus ik kan niet zien of ik hem meer moet bijvullen of niet. Ik heb ongeveer 5 liter gevuld.
Ziet er voor mij uit als halverwege tussen de stippen. Je kunt zien waar de olie de stok volledig bedekt tot halverwege de stok (van links naar rechts). Voeg een halve liter toe.

Je niveau zal zijn waar de stok volledig bedekt is met olie, je halve veeg is gewoon spul dat uit de buis is overgebracht.

Ik heb mijn auto afgelopen weekend opgehaald, maar ik kan de oliepeil niet goed aflezen.

Het is zo helder dat het moeilijk te zien is, de olie die ik kan zien is over de hele peilstok verspreid. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar geen succes.

In het geval dat het ertoe doet, ik heb 15 minuten na een uur rijden of zo gekeken. De motorruimte was nog behoorlijk warm.

21 - 40 of 54 Posts