Toyota GR86 Forum - GT86 Forum, Subaru BRZ Forum, Scion ... banner
21 - 40 of 40 Posts
225 op een 8,5 is prima en wat ik zou doen. 235\40 is een zeer hoge band en zal uw koppelafgifte doden. En als ik eerlijk ben, is er geen koppel te verspillen. Het zou zonder twijfel leiden tot prestatieverlies. Nadat ik supercharged heb, als
tractie in de 1e versnelling een probleem wordt, zou ik misschien een 235\40 doen om opzettelijk dat wielkoppel te verliezen door in wezen de eindoverbrengingsverhouding met de banden te veranderen. Extra bonus is ook een betere snelweg MPG. 😆
Ik twijfel tussen een 225/40 en 235/40 voor een 18x8.5 +38 wiel (al gekocht). Ik weet dat de offset niet perfect is en ik wil potentieel schuren voorkomen.
Ik heb camberbouten aan de voorkant en al het andere is standaard. Uitlijning is -1,4 rondom.

Denk je dat het achterin of bij volle lock met deze set-up zal schuren?

Ik heb RLCA in een doos in de garage die ik eventueel achterin zou kunnen plaatsen. Niets gepland voor schroefveren, omdat ik het budget van de auto beheer.

☝ Uit wat ik online heb gezien, zou ik voor de 225 gaan.
Ik neig ook die kant op. Een 225 is geen overdreven keuze op een 8,5 en zal iets dunner zijn dan de 235, wat wat extra ruimte biedt. Ik heb berichten gezien op Fitment Industries van mensen die de 18x8.5 met 235/40 rijden en geen aanpassingen nodig hebben, maar ik heb ook mensen horen zeggen dat het licht aanloopt.

Uit mijn onderzoek denk ik ook dat 225 de juiste keuze is.

EDIT: Ik voeg eraan toe dat ik ook voor Conti Extreme Contact Sports ga.

Even een snelle update. Ik heb dit weekend mijn 18x8.5+35 met 225/40 Conti ECS gemonteerd. Het past perfect zonder aan te lopen. Achteraan steken ze misschien 2 mm uit, maar verder is het rondom vlak. Ik ben dol op de rijkwaliteit, de handling en het is stiller en soepeler op de weg.

Als je hem verlaagt zonder camber toe te voegen, zal hij waarschijnlijk aanlopen, afhankelijk van de verlaging.

Ik ben van plan hem volgend jaar te verlagen met schroefsets en RLCA. Ongeveer -3 voor en -2 achter en ongeveer een inch verlaging in totaal. Ik voorzie helemaal geen aanlopen. Er moet genoeg ruimte zijn. Als je hem nu extreem laat zakken, dan ja, dan heb je meer camber nodig en waarschijnlijk trimmen.

Hope dat dit anderen helpt. Ik zal ook een paar foto's plaatsen.

Ik zal ook veel op mijn Instagram plaatsen, dat is @projectneptune86 - ik moet eerst foto's met hoge resolutie krijgen voor het wielenbedrijf, dat is SuperSpeed Wheels. Ze zijn flow formed en wegen ongeveer 18,1 lbs per stuk. Beveel ze ten zeerste aan en heb een kortingscode als iemand geïnteresseerd is 🫡😂🙂

Zou een 18x8.5 +30 en een 235/40 band goed zijn?
+30 is het zeker opzoeken en daar zou ik niet voor gaan. Het zal veel uitsteken en aanlopen als je het ooit verlaagt. 225 band als je dat wel doet.
Het zal uitsteken, breed zijn en een dikke band hebben bij 235

Dus wat voor soort band moet ik nemen?? Ik wil dat het een beetje agressief is.
Het hangt af van de wielmaat die je wilt. Als je voor een 8,5 inch wiel gaat (+1 inch over standaard), zouden +35, +38 of zelfs +44 werken met een 225 band.
Als je een 9 of 9,5 inch brede band neemt, denk ik dat een +35 of +38 zou werken met een 235 band.

Bekijk de galerij van Fitment Industries, het is erg handig om de verschillende pasvormen te bekijken en wat er nodig is (schroefsets, RLCA, trimmen, banden- en wielmaat, etc.)

Even een korte update. Ik heb dit weekend mijn 18x8.5+35 met 225/40 Conti ECS gemonteerd. Het past perfect zonder aan te lopen. Achteraan steken ze misschien 2 mm uit, maar verder zitten ze rondom gelijk. Ik ben dol op de rijkwaliteit, de handling en het is stiller en soepeler op de weg.

Als je hem verlaagt zonder camber toe te voegen, zal hij waarschijnlijk aanlopen, afhankelijk van de verlaging.

Ik ben van plan hem volgend jaar te verlagen met schroefsets en RLCA. Ongeveer -3 voor en -2 achter en ongeveer een inch in totaal. Ik voorzie helemaal geen aanlopen. Er moet genoeg ruimte zijn. Als je hem nu extreem verlaagt, dan wel, dan heb je meer camber nodig en waarschijnlijk trimmen.

Ik hoop dat dit anderen helpt. Ik zal ook een paar foto's plaatsen.

Ik zal ook veel posten op mijn Instagram, dat is @projectneptune86 - ik moet eerst foto's met hoge resolutie krijgen voor het wielenbedrijf, dat is SuperSpeed Wheels. Ze zijn flowgevormd en wegen ongeveer 18,1 lbs per stuk. Beveel ze ten zeerste aan en heb een kortingscode als iemand geïnteresseerd is 🫡😂🙂

View attachment 13509
View attachment 13510
Ziet er echt mooi uit, ze rekken helemaal niet op, als je zou zeggen dat de velg 8x18 is, niet 8,5, zou ik het geloven.
Maar zijn de velgen 8,5 ET38 of ET35? Je hebt beide in berichten gezegd

Ziet er echt mooi uit, ze rekken helemaal niet uit, als je zou zeggen dat de velg 8x18 is, niet 8,5, zou ik het geloven.
Maar de velgen zijn 8,5 ET38 of ET35? Je hebt beide in berichten gezegd
+35 op mijn set

Ik ben van plan een set 18x8.5 +45 Advan TC4's te kopen. Ik twijfel een beetje over de maat Michelin PS4S's die ik erbij moet nemen.

Ik zou het liefst een dunnere/kortere band willen om meer van de originele eigenschappen te behouden, maar ik ben bang dat 225/40 te veel stretch zal zijn op een 8,5 inch velg. 235/40 lijkt een beetje te hoog (en meer kilometertellerfout dan ik zou willen). Ik denk dat 245/35R18 ook een optie is om de originele wieldiameter te behouden, maar een breedte van 245 mm lijkt eerlijk gezegd overdreven en begint de pasvormlimieten van de originele ophanging te benaderen.

Mijn auto wordt dagelijks gebruikt met 1-2 AutoX-evenementen per jaar, als dat er toe doet. Advies?
Je zult geen pasvormproblemen hebben op +45 met een breedte van 8,5. Er zijn er al een paar die dit al op een originele ophanging hebben gereden.

De mijne is 245, en als je de OEM-banddiameters wilt behouden, is dat degene die je moet nemen.

Image

Ik ben van plan een set 18x8.5 +45 Advan TC4's te kopen. Ik twijfel een beetje over de maat Michelin PS4S's die ik erbij moet nemen.

Ik zou het liefst een dunnere/kortere band willen nemen om meer van de originele eigenschappen te behouden, maar ik ben bang dat 225/40 te veel stretch zal zijn op een 8,5 inch velg. 235/40 lijkt een beetje te hoog (en meer kilometertellerfout dan ik zou willen). Ik denk dat 245/35R18 ook een optie is om de originele wieldiameter te behouden, maar een breedte van 245 mm lijkt eerlijk gezegd overdreven en begint de pasvormlimieten van de originele ophanging te benaderen.

Mijn auto wordt dagelijks gebruikt met 1-2 AutoX-evenementen per jaar, als dat ertoe doet. Advies?
Je moet naar Tire Rack gaan en hun tests bekijken van verschillende bandenmaten op verschillende wielmaten. Verrassend genoeg zou een bredere velg zoals je 8,5 met een 225 waarschijnlijk dicht bij optimaal zijn. TR heeft zelfs een set 225's op 9 inch velgen uitgerekt en deze getest, en ze werden zeer hoog beoordeeld, maar alleen bestemd voor 'gebruik op het circuit'. Hun testauto was een 86, dus de resultaten zijn zeer relevant.

Als u prestaties belangrijker vindt dan uiterlijk, dan is het volgende artikel relevant: https://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=296

Het is gedaan op een 2022 Subaru BRZ Limited. De volgende banden en velgen:

Geteste banden
215/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
225/45R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
245/40R17 Bridgestone Potenza RE-71RS
Geteste velgen
17" x 7" Enkei Racing RPF1 (Zwart gelakt)
17" x 8" Enkei Racing RPF1 (Helder zilver gelakt)
17" x 9" Enkei Racing RPF1 (Goud gelakt)

De resultaten staan hieronder:
Image

Image

Er is ook een video:

Heb haar een tijdje geleden gekregen en had onderdelen van mijn Gen 1 die ik erop heb gezet. Af en toe HPDE gebruik.
Huidige mods:

Je zult geen montageproblemen hebben op +45 met een breedte van 8,5. Er zijn er een paar geweest die dit al hebben gedaan op een standaard ophanging.

De mijne is 245, en als je de OEM-banddiameters wilt aanhouden, is dat degene die je moet nemen.

Image
Ik heb dezelfde velg met dezelfde specificaties besteld🤘
Dus je bent uitgegaan van 245/35 neem ik aan, rijd je op standaard ophanging?

Ik heb dezelfde velg met dezelfde specificaties besteld🤘
Dus je bent uitgegaan van 245/35 neem ik aan, rijd je op de standaard ophanging?
Ik niet. Sindsdien ben ik overgestapt op schroefsets. Je zou geen problemen moeten hebben, maar ik zou aanraden om camberbouten te halen.

Discussion starter · #38 ·
Om dit draadje eindelijk bij te werken, ben ik uiteindelijk gegaan voor 225/40. Er zit zeker wat stretch op, maar aangezien de standaard wielen al een beetje gestretcht waren, voelde dit in vergelijking niet zo slecht aan. Op PS4S's. Maak je geen zorgen over het gat in de garagewand; dat is daar achtergelaten door een vorige huurder :)

Hoi, ik denk er ook over om 235/40/18 18x8.5 met een 45+ offset wiel op mijn 23 brz te zetten, ook met een standaard ophanging. Staat jouw set-up op een standaard ophanging? of is hij verlaagd?
Ik denk erover om een vergelijkbare route te volgen, 235/40R18 met 18x8.5 +42mm (Motegi MR147 CM7 velgen)
standaard ophanging, misschien over een paar jaar coilovers

Laat me weten hoe het bij jou uitpakt.

21 - 40 of 40 Posts