Toyota GR86 Forum - GT86 Forum, Subaru BRZ Forum, Scion ... banner
61 - 80 of 190 Posts
Ik merkte op dat in Australië het geadverteerde vermogen 230 pk is en in Europa 232 pk. Ik vermoed dat dit de ontbrekende "emissiefilter" weerspiegelt. In Japanse advertenties heb ik 235 pk zien staan.
Ik heb andere getallen, vergelijk beter kW-waarden voor exacte vermogens.
AUS is 174kW, EU 172kW, JP 173kW

Australische/US kW: 1,34 mechanische pk
Europese kW: 1,36 metrische pk (meestal PS of CV)

Oké, dus...

1,34 X 174 = 233,16 pk

1,36 X 172 = 233,92 metrische pk

233 - 228 = 5 pk

Dat klinkt wel ongeveer goed voor de drukval achter de "carbon air dam".
EU heeft ook een verdomd deeltjesfilter, ik wed dat de verschillen op een testbank veel groter zouden zijn, waarbij EU-auto's aanzienlijk in het nadeel zouden zijn.

Image

10 pk is een beetje optimistisch...
Piekgewin aan pk's in de buurt van de rode lijn is niet zo groot. Maar zeker het gebied onder de vermogenscurve is verbeterd. Bij sommige toerentallen heeft het tot 10 pk. De winst begint ook pas te verschijnen boven de 4k. Dus als je niet voorbij de 4k toeren maakt tijdens het testen, merk je eigenlijk geen winst. Het is vrijwel standaard onder de 4k. Zodra ik mijn auto heb, zal ik het zelf zien en verslag uitbrengen.

Weet iemand of Toyota onderdeel SU003-10480 hetzelfde is als Subaru onderdeel 46059CC000?
Op basis van hun schema's zou ik zeggen ja...

BRZ
Image

GR86
Image

• Like
  • Helpful
Reactions: GR86Talk and Ritter
Dat zijn de schema's die ik ook bekeek, maar ik wist niet of het daadwerkelijke onderdeel hetzelfde was. Het lijkt erop dat het Toyota-onderdeel ongeveer $10 meer kost.

Iemand de Toyota versus de Subaru?

Vraag: Heeft het bij iedereen die deze mod heeft gedaan, inclusief @TRU-BOOST, een negatieve invloed gehad op je stationairloop of problemen veroorzaakt zoals een vuilere LMM? Als je dit hebt gedaan, gebruik je dan een papieren of katoenen/oliefilter? Ik ga dit misschien in de winter doen.

Discussion starter · #71 ·
De mijne heeft geen negatieve bijwerkingen gehad. Houd er rekening mee dat deze auto's in de meeste andere markten zonder het koolstoffilter worden verkocht. Ik gebruik momenteel nog het originele luchtfilter, maar ik heb de HKS superfilter besteld. Het is al een maand... Ik zou dat waarschijnlijk eens moeten controleren. 🤣

Vraag: Voor iedereen die deze mod heeft gedaan, inclusief @TRU-BOOST, heeft het negatieve invloed gehad op je stationairloop of problemen veroorzaakt zoals een vuilere MAF? Als je dit hebt gedaan, gebruik je dan een papieren of katoenen/oliefilter? Ik ga dit misschien in de winter doen.
Geen problemen, meer aanzuiggeluid, meer grijnzen. Heb nog steeds het OEM luchtfilterelement. Zou enorm verrast zijn als de MAF vuiler zou worden, aangezien het houtskool "filter" meer weg heeft van een net vol kleine houtskoolkorrels. Het biedt geen filtratie (en zou dat ook niet moeten doen, anders zou het na verloop van tijd verstopt raken).

Ik heb de mijne net gedaan, omdat ik wat tijd over had tijdens de feestdagen. Ik heb eigenlijk net een nieuw onderdeel gekocht, het koolstoffilter eruit gerukt en vervolgens de fabrieksbovenbak verwijderd en vervangen door de aangepaste. Op die manier heb ik het origineel bij de hand, voor het geval ik er ooit problemen mee krijg of terug moet. Ik ben uiteindelijk via Toyota gegaan voor het onderdeel, hoewel je hetzelfde Denso-onderdeel van Subaru kunt krijgen voor ongeveer $10 goedkoper. Ik moest andere dingen bestellen, dus met verzending maakte het niet uit en ik heb besteld bij McGeorge Toyota.

Ik heb ook nog wat papieren luchtfilters besteld. Het waren Denso's uit Japan (rode die eruitzien als die van de fabriek).

Ik heb overwogen om een K&N of GR katoen-olie luchtfilter te nemen, maar ik heb altijd mijn MAF-sensor moeten schoonmaken op voertuigen waar ik ze op heb gebruikt, zelfs met in de fabriek geoliede, verse filters, omdat de olie op de sensor komt. Na het zien van zoveel video's en beoordelingen van deze mod voor zowel GR86/BRZ als andere Subaru's, lijkt de prestatiewinst te wijten te zijn aan het verwijderen van het koolstoffilter en niet aan K&N. Ik ben gewoon van plan om de papieren filters van de fabriek vaker te vervangen.

Discussion starter · #75 ·
Ik heb eindelijk mijn HKS-filter gekregen en hem laatst ingebouwd. Het zorgt verrassend genoeg voor een beetje extra inlaatgegeluid. Hoewel het nu moeilijker te horen is nu ik de header heb toegevoegd en een volledig uitlaatsysteem heb. 🤣🤣

Discussion starter · #77 ·
Ze zijn niet geolied. Ze gebruiken een floss-achtig medium in een plastic frame. Het ziet er bijna uit als een goedkoop ovenfilter, alleen dan dichter. De flow moet beslist hoger zijn dan OEM. Ik ben niet zo zeker van een micron-classificatie voor filtratie, maar het zou voor mij "goed genoeg" moeten zijn. Ongeacht wat een fabrikant beweert, je kunt niet meer flow en betere filtratie hebben. Als je het een verbetert, zal het andere eronder lijden. Je moet beslissen met welke balans je je prettig voelt. Voor mij wissel ik de olie om de 4-5k en rijd ik niet op vuil, grind of vuile omstandigheden, dus ik ben prima met minder filtratie en meer flow.

Ik heb ook nog wat papieren luchtfilters besteld. Het waren Denso's uit Japan (rode die eruitzien als die van de fabriek).

Ik heb overwogen om een K&N of GR katoen-olie luchtfilter te nemen, maar ik heb altijd mijn MAF-sensor moeten schoonmaken op voertuigen waar ik ze op heb gebruikt, zelfs met in de fabriek geoliede nieuwe filters, omdat de olie op de sensor komt. Na het zien van zoveel video's en beoordelingen van deze mod voor zowel GR86/BRZ als andere Subaru's, lijkt de prestatiewinst te wijten te zijn aan het verwijderen van het koolstoffilter en niet aan K&N. Ik ben gewoon van plan om de papieren filters vaker te vervangen.
Er zijn droge performance filters van AEM & HKS. De OEM heeft echter een betere filtratie.

Discussion starter · #80 ·
Eens. Er is geen bewijs dat de OEM-inlaat enige restrictie veroorzaakt op NA-constructies tot nu toe. Dat is tenminste als de koolstof is verwijderd. Elke filterfabrikant zal beweren hoeveel meer een filter "kan" stromen, maar als de motor niet in staat is om zelf zoveel lucht aan te zuigen, maakt het niet uit.

61 - 80 of 190 Posts